Saturday, June 11, 2011

PENYOKONG PAS DAH PENING LALAT

Seronok menyaksikan perlawanan akhir piala FA yang menyaksikan Terengganu menang tipis 2-1 ke atas Kelantan. Perlawanan kedua-dua pasukan sangat menghiburkan dengan saling berbalas serangan. Tahniah kepada kedua-dua pasukan kerana memberikan satu perlawanan yang baik dan bermutu walaupun masih ada ruang-ruang untuk dikomen. Namun di sebalik kemeriahan bola sepak negara kita, ada perkara yang patut diberi perhatian. Apa yang saya maksudkan ialah adanya penyokong2 PAS yang pening, tak tahu medan apa yang dia sedang duduk. Apa tidaknya, ada penyokong2 PAS yang mengibarkan bendera parti pada setiap perlawanan bola sepak khususnya di Kelantan dan tak terkecuali di Stadium Bukit Jalil.
Kenapa begitu bodoh sangat!, tak kan tak tau bahawa pentas itu adalah pentas sukan, medan bola sepak....bukannya pentas pilihan raya. Perkara ini sudah berlarutan seseolah adanya arahan dari pihak-pihak tertentu. Kalaupun tiada yang menyuruh, kenapa tiada larangan terhadap penyokong2nya yang membawa bendera parti. Tidak kah PAS sedar bahawa orang ramai terbahak-bahak sampai nak terburai urat perut menyaksikan gelagat penyokong PAS....? Ini lah wajah PAS, setiap masa penuh dengan agenda politik. Kehidupan mereka penuh dengan tipu daya politik!...Penyokong2nya berarak membawa bendera parti ke K. Lumpur, seseolah musim pilihan raya, menampakkan pada masyarakat bahawa parti ini adalah sebuah parti yang tolol, bahlul dan tongong...Apa tidaknya, tak tahu tempat nak berpolitik dan tak kira masa. Itulah sebabnya, musim anak2 perantauan yang pulang untuk berhari raya pun disambut dengan slogan2 dakyah PAS. Contohnya, hampir di setiap perkarangan pintu masjid ada spanduk 'Royalti adalah hak rakyat Kelantan', poster2 ceramah PAS dan gambar2 pemimpin PAS . Apakah cuma penyokong PAS saja yang balik berhari raya?. Bila masanya nak suruh mereka merapatkan ukhwah dan persaudaraan sesama muslim, kalau pada musim raya pun dok julang slogan parti....Bukankah persaudaraan itu suruhan Allah? Cukuplah... Islam jangan lagi di jadikan sebagai alat kosmetik. Cukuplah...PAS sudah banyak menjadi ejen pemecah belah masyarakat Islam di negara ini. Ini rialiti....tak siapa boleh sangkal
Berbalik kepada isu bendera PAS dalam stadium, sampai bila agaknya ia akan terus berlaku....Sebenarnya tak ramai pun....sebab ramai yang dah sedar, tak ada apa lagi yang istimewanya menyokong PAS selain untuk menggemukkan DAP... Sampai bila hijau dan putih KOSONG akan terus berkibar di tempat yang tak sepatutnya....Jika masih ada lagi, marilah kita lebelkan parti ini sebagai parti yang 'sesat akal' dan kurang siuman!

1 comment:

  1. hang tau kenapa penyokong PAS pening???cuba hang tengok kat bendera dorang tu??tak ke kat situ hang bleh nampak satu bijik panadol???setiap bendera satu bijik panadol..sbb tu PAS ni parti pening...dari pemimpin dorang sampai ke bawah...orng panggil parti PENING!so bleh la guna panadol bekal di waktu pening..ustaz2 dorang pun dah dapat gelaran baru,..USTAZ PANADOL!!

    ReplyDelete